Rozšířená realita na Facebooku
Nevíte, co si představit pod pojmem rozšířená realita? Skvělým příkladem je hra Pokémon Go, kdy pomocí chytrého telefonu hledáte pokémony ve skutečném světě. Sbíráte je, rozvíjíte a staráte se o ně. A právě toto prolnutí skutečnosti s digitálním světem Zuckerberg slibuje.
Jak to bude fungovat?
V plánu společnosti je, že počítač vytvoří 3D scény z běžné fotografie pořízené chytrým telefonem. Anebo budete moci prostřednictvím aplikace pocákat zdi reálného domu barvou a vytvořit si tak vlastní, digitální umění. Jedná se tak skutečně o jakési rozšíření reality, a to oběma směry. Jak z digitálu do reálu, tak i naopak.
Jedná se o další krok na cestě k dokonalosti. Pochopitelně jako každá jiná společnost i Facebook musí přicházet s inovacemi. A přijít s něčím jako první na trhu je ještě lepší. Kladou tak velký tlak na konkurenci, takže se můžeme těšit na obdobné inovace i u jiných poskytovatelů sociálních sítí.
Začátky a malé krůčky
Hlavní představitelé společnosti upozorňují, že jsou s tímto projektem na začátku a jeho vývoj bude pravděpodobně trvat několik let. Deborah Liuová, viceprezidentka pro tuto platformu říká, že budoucnost rozšířené skutečnosti se neustále buduje, ale hotov je pouze z jednoho procenta. Uvidíme, jak dlouho jim to nakonec bude trvat a za jak dlouho se připojí další sociální sítě.
A co další projekty?
Již v roce 2014 Facebook zakoupil celého výrobce pro virtuální realitu s názvem Oculus. Koupili tedy největšího výrobce těchto produktů na světě. A proč? Zuckerberg se již před lety nechal slyšet, že by rád rozšířil své aktivity také do oblasti virtuální reality prostřednictvím speciálních brýlí. Nic bližšího ale neuvedl a během posledního roku se o tom znovu ani nezmínil.
Od Marka Zuckerbergera ale můžeme jistě do budoucnosti očekávat velké věci. Je to podobný vizionář jako Elon Musk, jen asi ne tak bláznivý. Můžeme se tedy jen těšit na to, s čím přijde a kdy to bude. Potom si již budeme moci užívat plodů jeho práce a celého jeho týmu.