Reklama může být i užitečná
Neexistuje snad ani jeden jediný podnikatel, jenž by nepotřeboval a také nevyužíval ke své propagaci některou z forem reklamy. Protože aby se takový podnikatel alespoň obstojně uživil, potřebuje svou vlastní klientelu, jež mu zadá práci a následně i zaplatí, a aby se o něm tato klientela v co nejhojnějším počtu vůbec dozvěděla, musí jí o sobě dát náležitě vědět. Protože anonymní podnikatel si zkrátka sotva někde něčím vydělá.
Reklamy jsou pak různé. Známe to všichni až příliš dobře, protože na reklamu toho či onoho druhu narážíme dnes a denně doslova na každičkém kroku. Na televizních obrazovkách, na billboardech, letácích, plakátech, na zastávkách městské a jiné hromadné dopravy, na všemožných vylepovacích plochách, nástěnkách, v reklamních tiskovinách i obyčejných novinách a kdo ví, kde všude ještě. Skoro by se dalo říci, že si bez této už nelze život ani představit.
Reklama může být různá:
-vlezlá
-otravná
-nechutná
-odporná
-provokující
-sexistická
-rasistická
-genderově nevyvážená
-klamavá
-podvodná
-zavádějící
-zkreslující fakta
–a třeba také líbivá a prospěšná.
Čím se ta posledně zmíněná od těch jí předcházejících liší? Třeba tím, že je to .
K takové užitečné reklamě patří kupříkladu ta natištěná na plátěných taškách.
Proč právě tato? Odpověď nalezne každý z nás poměrně snadno. Protože tato:
– Neobtěžuje. Kdo ji chce vidět, ten ji vidí, kdo ne, může jen neobtěžován projít nevšímavě kolem.
– Šetří peníze svého nositele. Zatímco by si tento jindy musel koupit několik jednorázových tašek igelitových, nyní si nadlouho vystačí s taškou jedinou. Protože plátno vydrží o hodně déle.
– Šetří přírodu. Protože každá nevyrobená a nezahozená igelitová taška představuje malý dar. Malou úlevu pro matičku Zemi.
A navíc je i zde na výběr. Protože záleží jen na zadavateli takové reklamy, jaký střih tašky či jakou velikost zvolí a jaký typ motivu na ní nechá vyobrazit.
Takováto taška vlastně nemusí sloužit jen k nakupování. Lze ji použít k přemísťování lecčeho odkudkoliv kamkoliv. A při tom se vždy někdo o podnikateli, jenž ji vypustil do světa, dozví.
A tak je rozumné právě na tuto formu reklamy vsadit. Protože zaujme každopádně. Přinejmenším tím, že si lidé uvědomí, že je onen podnikatel vlastně rozum mající. Když nikoho kolem sebe neotravuje. Ani lidi, ani už i tak dost zkoušené životní prostředí.